11.3.15

Broderi och Retreat och så en sjal


 Jag har stickat klart Henslowesjalen. Den blev riktigt bra.
Den ser ut att vara komplicerad men var faktiskt väldigt enkel att göra.
Det var ett sådant där spetsmönster som är enkelt att upprepa. Det gick alltså bra att titta på TV och sticka samtidigt.






Plötsligt blev jag sugen på att brodera igen. Det var länge sedan nu. Jag köpte för ganska länge sedan ett fint broderi från en av mina favoritdesigners Little House of Needleworks - The Bookshelf. Passar väl bra!











Jag ska åka bort på retreat några dagar och då passar ett broderi alldeles utmärkt. Det är vilsamt att brodera!




Retreaten är en Ignatiansk Retreat, dvs med andliga övningar enligt Ignatius av Loyola.

Så nu håller jag på att läsa om min favoritbok om Ignatius och hans övningar, The Jesuit Guide of (almost) everything av James Martin SJ. (SJ betyder Society of Jesus eller på latin SI Societas Iesu och betyder att man är medlem av Jesuitordern))

Den är lärorik, tankeväckande och väldigt rolig.

Ignatius egen bok kan man ju knappast kalla för rolig...




Här är han själv, St Ignatius.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar