15.12.14

Stickat, lyssnat och läst

Småvantar
Jag är som jag redan berättat sjukskriven för att jag drabbats av Menieres sjukdom. Det är faktiskt riktigt jobbigt. Som tur är kan jag både läsa och sticka. En särskilt bra kombination är att lyssna och sticka. Jag håller på med lite av varje. Småvantar att pynta med. Fingervantar med Jultålamodspåsen och julklappstoffor.


Adventsstickning

Lurvig insida på tofflorna

Blivande toffel
Undersidan där man ser hur ulltussarna sitter fast
Ibland ( allt för sällan) stöter man på en bok som får en att komma ihåg läsningens magi. Här är en sån: The strange library av Haruki Murakami. En tunn liten bok med fantastiska illustrationer om en pojke som går till biblioteket och ...  Jag älskar själva boken - på framsidan sitter en riktig lånekortsficka med stämplar. Jag har köpt min från Amazon - på Bokus är utgåvan inte alls lika lockande....
The strange Library får B B B B B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar