20.8.13

Lten vävram - Weave it del 2

Jag har tidigare HÄR skrivit om de små fina vävramarna som tidskriften Piecework skrev om i mars/aprilnumret 2010. Jag fick hjälp av mina favoritsnickare att göra några olika och har nu äntligen fått kläm på hur man gör...

Det finns en bra instruktionsvideo på Youtube. Det finns några olika men jag tyckte den här var tydlig och bra.

Jag har precis bara börjat och håller nu på att prova mig fram med garn i olika tjocklekar. Det är i alla fall riktigt roligt så jag kommer säkert att fortsätta.

Jag tror jag ska be om mina snickarvänner kanske kan göra en mindre vävram som lämpar sg för vanligt tvåtrådigt ullgarn. Jag skulle önska att det gick att få väven tätare - å andra sidan kanske det går att väva i dubbelt garn...Man får väl pröva sig fram. Som ni ser här på bilden är det ganska glesa rutor. Jag har börjat sy ihop dem och tyckte att de lämpar sig väl till en tunnare pläd eller sjal. Spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar