21.8.13

JK Rowling´s cuckoo

Jag brukar köpa ljudböcker från Audible.uk och där hade The Cuckoo´s Calling fått bra recensioner redan innan det avslöjades att det var JK Rowling som var författaren så jag var faktiskt lite intresserad av den på ett tidigt stadium. Sen blev jag förstås extra nyfiken.

Cormoran Strike verkar vara en ganska sorglig figur men han blir liksom allt mer charmig och intressant allteftersom. Jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag tycker om romanen. Huvudpersonen är som sagt intressant men miljön romanen utspelar sig i tilltalar inte mig. Jag menar nu inte London alltså, utan mer modebranschens och jet-setarnas värld.

Jag tyckte den saknade atmosfär. Ibland glimmade den till men sen blev den ganska tradig igen.

Jag tyckte den var ganska tråkig långa stycken. Jag tappade intresset. Intrigen är väl helt okej men det var nästan så att jag inte riktigt orkade bry mig om vem eller varför - och det är ju inte så bra i en deckare.

Nåja, jag är i alla fall beredd att ge Cormorant en chans till, för jag räknar med att det blir en fortsättning. Eftersom jag är så velig så får den  B B B av mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar