28.1.10

Muminmamman - en förebild


Jag hittade ett litet test på nätet om vilken muminfigur man liknar mest. Precis som jag trodde blev resultatet för min del MUMINMAMMAN vilket jag är glad och stolt över.
Jag är väl inte riktigt lika rund och har inte heller alltid väska och förkläde men annars känner jag mig väldigt befryndad med henne och gillar hennes inställning till livet.
Skrolla ner längst ned på sidan för att göra testet.
Det var en sån härlig seriestripp i SvD häromdagen. Jag försökte hitta den på nätet men lyckades inte. I alla fall sitter Muminmamman och stickar i lugn och ro medan Mumintrollet och Muminpappan jagar upp sig i spänd förväntan på vem de ska lyckas fånga i fällan.
Visst är det så vi som stickar inte hetsar upp oss i onödan. Vi tar livet som det kommer och njuter av det under tiden. Eller...
Tänk att Mumintrollet är pensionär?

1 kommentar:

  1. Kära hemlis, ibland kommer livet emellan även de bästa intentioner. Jag är ledsen att du fått vänta på ditt hemlispaket, det läggs på lådan i morgon och jag hoppas att du kommer ha det på måndag. Jag hoppas också att det varit värt att vänta på!

    SvaraRadera